Alla inlägg under januari 2009

Av Mukka - 16 januari 2009 21:43

Så kom då äntligen F-kassan och gjorde en ny bedömning, det gick bra tror vi.


Mormor & Skurre kom på besök efter jobben, och det uppskattades av sonen.

Han har nämligen inte haft den bästa dagen, trött & inte riktigt i form. Kan det kanske vara någonting på G igen...?


Efter middagen tog vi en kort liten promenad, som inte gillades av sonen. Det blåste KALLT.

Av Mukka - 15 januari 2009 21:01

Vi har haft en hemma dag Alva & jag idag, med lite mys & varsags pyssel.


Alva har hittat en kompis i spegeln, så hon har legat & pratat en stund. Oj, vad hon har börjat jollra & skratta.




Albin har haft en bra dag på dagis.


Ikväll har han pratat med morfar via datan. Han tyckte nog att det var lite märkligt, hur morfar kunde vara där i skärmen.


Sedan innan säng dax hanns det med lite favorit musik video, och då blir man så här uppspelt (nästan så att han hoppar ur stolen).


I morgon är vi lediga hela högen, då ska vi göra ett nytt försök att få hembesök från Försäkringskassan.

Av Mukka - 14 januari 2009 20:26

Idag har Alva & jag varit på baby massage, det var första kursen av fem. Idag var det bara benen som fick massage, men hon såg ut att gilla det.


Alva har blivit så nyfiken av sig, när hon är vaken vill hon inte riktigt ligga ner i vagnen, det är bara att fälla upp ryggstödet så att lilla "tuppen" kan se världen.


Prinsen har varit & badat med dagis idag, och det var roligt som vanligt. Han hade jobbat & lekt i vattnet, så efter badet blev det en liten tupplur i rullen, medan dom väntade på taxibussen tillbaka till dagis.


Idag när vi kom till dagis för att hämta gossen, var dörren till den yttre hallen stängd ;-)

Av Mukka - 13 januari 2009 19:47

I dag var det uppstignig i ottan. Albin skulle till Sunderbyn för provtagning, inför Umeå resan den 21/1.


När Alva & jag kom hem efter att ha lämnat gossen på dagis så "dansade" vi ut julen :-(  Sen har vi städat & lagat 14 portioner mat åt Albin.


På tal om Albin, idag så har han smitit ut på dagis. Han hade öppnat ytterdörren och promenerat ut :-)


Vi pratade om det i fredags när vi hämtade gossen, att det är nog bara en tids fråga innan han kommer på att trycka på dörröppnaren.

På Radiomasten var det en tröskel som stoppade honom, men nu på Kristallen är det bara att köra rätt ut.


Det är rätta takter min son, håll fröknarna syselsatta ;-) och när du kommer hem så lyssnar du & gör som dina "päron" säger.


Av Mukka - 12 januari 2009 16:15

På tal om att vara lycklig över framsteg...

I går när vi var hos farmor & farfar kom vår prins på hur han skulle göra för att få rullstolen att röra på sig.


Gissa om det var lyckliga föräldrar (och far föräldrar) som klappade händer, tjoade och torkade en & annan lycko tår när prinsen körde runt i köket.


Han körde runt, runt, runt och var så duktig & mallig. Jag filmade med telefonen och hade tänkt lägga ut så att ni skulle få se, men jag är ju inte den mest tekniska personen så ni får försöka tänka er gossen i rullen i stället.

Jag var så uppspelt och till mig, att jag inte tänkte på att jag skulle ta ett vanligt foto. Nå ja, ni som vill se med egna ögon är välkomna hit. 

Av Mukka - 12 januari 2009 15:59

För många är det självklart att barn lär sig gripa, sitta, krypa & gå. Men vi tar inget för givet, så ni får stå ut med att jag farsineras (hur det då stavas) över alla framsteg som vår lilla prinsessa gör.


I helgen så härmade hon mig när jag gapade & höll på, och när man lägger henne på skötbordet, blir hon så lycklig. Då får man nästan alltid riktigt goa skratt från henne.

Dessutom är hon så duktig nu när hon ligger m babygymet, där griper hon tag i sakerna & slår på dom :-)


Idag har vi varit till BVC, Alva väger nu 5370g och är 60cm lång, dessutom fick hon sitt första vaccin. det gick bra men nu i em har hon varit så ledsen och missnöjd, så hon har fått en panodil och har precis somnat.


Nu väntar vi snart hem storebror!

Av Mukka - 11 januari 2009 23:44

Idag har vi först varit till mormor & Roger på fika.

Sedan åkte vi till farmor & farfar och åt middag.



Alva har fått ärva brorsans Bumbi stol. Det är kul att se världen från en annan vinkel, att dessutom kunna sitta själv är både lite läskigt & kul.

Av Mukka - 10 januari 2009 21:47

Denna har jag fått av min kära moster. Tack!!!


"Dessa bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagan av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa. Kopiera in texten och bilden i din blogg och skicka sedan utmärkelsen vidare till åtta andra bloggare."


Jag har inte så många bloggar som jag är in på, men vill iaf skicka den vidare till;

-fam Wårell

-Syter Johanna

-Lena m sin Tyra

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards