Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Mukka - 31 januari 2009 23:22

Alva belv döpt i släkt & goda vänners närvaro.

Tusen Tack för alla fina gåvor och framför allt för att ni kom och delade denna dag med oss, det betyder mycket.


Här står vi precis efter dop akten och blir fotade.

Moster/Gudmor Johanna

Jag & Alva

Pappa Mats

Faster/Gudmor Sara





Efter dopet var det dax för fika, den som gick från "kalaset" utan socker i kroppen får skylla sig själv.

För det fanns och blev en hel del över.






Dop tårtan som inte var gluten & mjölk fri








Albin hittade sin Mathilda bland alla bekanta.










Tuva & Alva pratar med miner







Dopklänningen som Alva har på sig, har min mormor virkat till mig när jag döptes för några år sedan ;-)


Sedan har alla syskon & syskon barn haft den vid sina dop.

Fodret & rosetterna byts ut beroende på om det är en flicka eller pojke som döps.




Titta gärna in på moster Johannas blogg för fler bilder från dopet.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards