Alla inlägg under december 2008

Av Mukka - 8 december 2008 12:33

Ny bakade saffrans semlor & gott (ja, inte perfekt men på god väg) kaffe.

Kan ett måndag förmiddags fika bli mycket bättre?


Nu ska mor & dotter ut på julklapps jakt.

Vi köper inte julklappar till vuxna längre, men barnen (och det är ju några som aldrig blir vuxna ;-)) måste ju få något...

Av Mukka - 7 december 2008 20:31

Äntligen har jag fått mig en (riktig) espresso bryggare, så nu bjuder jag på en latte vid besök. Ska bara träna lite först, Lena har lovat att komma & ha kurs med mig.

Det blev en kaffekvarn oxå, allt för att det ska bli så bra som möjligt.






Ikväll har mormor varit här och hjälpt mig att få ny hårfärg, dom grå började vara allt för många.


Nu ska jag hjälpa maken att få bort lite hår, han tycker att han är allt för långhårig.


Hade även tänkt låta sonen gå en match med klipp maskinen, men först var det inte läge & sedan blev klockan för mycket, så det får bli en annan dag.

Av Mukka - 6 december 2008 21:40

Dagen började med sovmorgon (ja eller iaf låg vi lite längre).

Sedan klev vi upp och har tittat lite på skidåknigen på TV:n.


En kortare promenad hann vi oxå med innan vi började förbereda middagen för farmor, mormor & Roger (farfar har åkt till Gällivare för att jobba).


Till förrätt åt vi räk & löjroms toast, till varmrätt blev det lax soppa och som efterrätt bjöds det på saffrans pannacotta m pepparkaka och kaffe.

Eftersom jag inte kom ihåg att ta fram kameran förrän efter all mat var uppäten, så får ni en bild på våra vackra barn med deras farmor & mormor.


Guds frid (som min kära lilla syster Johanna brukar säga).

Av Mukka - 5 december 2008 19:26

Idag har vi varit på sjukhuset igen... men inte för någon undersökning, utan på småbarns träff.

Först lekte vi lite i bollhavet och pratade med Albins "gammla" sjukgymnast Anna.


Jag & Alva stötte på Ludwig med mor & far, gossen var inte alls piggelin så dom var in på en koll. Nu när jag pratade med Matilda så hade dom fått veta att han har dubbelsidig lunginflammation :-(  KRYA PÅ DIG!!!


Sedan gick vi till sjukhuskyrkan på en liten barn advents gudstjänst.

Albin som normalt gillar sång & musik, tycker det är jätte läskigt när man är några stycken som sjunger. Så även idag, han & pappa fick gå ut en stund medan vi sjöng.


Vi passade även på att tända ett ljus och tänka lite exra på vår lilla/stora syster Ronja.


Vi säger GRATTIS i efterskott till Lena som fyllde år igår.

Av Mukka - 3 december 2008 22:18

På förmiddagen åkte jag & Alva  till Ersnäs för att hälsa på Mirja & Lena.


Mirja bjöd på teater & Lena på gott kaffe. Tack för det!


Sedan hämtade vi Albin & Mats för att åka till Sunderbyn.









CPUP- mätningan gick jätte bra, det har nog aldrig gått så bra.

Kanske var det för att Albins nya sjukgymnast var med och han tänkte att -"jag börjar lite mjukt, så är hon snäll med mig sedan."


Vi var även upp till sjukhuskyrkan för att träffa prästen Gunnar (han som begravde Ronja), vi frågade om han ville döpa Alva och det ville han :-)

Av Mukka - 2 december 2008 16:28

Det har varit full fart på gossen idag, han har inte ens haft tid att sova.

Han har varit full av bus, medan jag höll på att plocka fram för bak, så hann han in i skafferiet och plocka han oxå.


Efter lunch lade vi oss iaf (mamma var trött) men precis när vi somnat så vaknade lilla syster, och då var det färdig vilat.

Albin hjälpte mamma att baka, men det var bara kul så länge vi vispade med elvispen.


Nu har han precis åkt till korttids igen.


I morgon em gör vi ett nytt försök att åka till Sunderbyn för CPUP-mätning.


Pigan mår bara bra, hon äter, skiter & sover precis lagom mycket.


Av Mukka - 1 december 2008 15:55

Det är inte lika tyst här idag som igår kväll, inte är det så dunkel belynsning heller.

Nä, här är det full fart med alla lampor tända som gäller.

Gossen är i fin form, har inte visat tendens till att må det minsta dåligt. Han har fått sin mat som han ska och fått behålla den.


Eftersom vi hunnit avboka både dagis & taxi så får han vara hemma imorgon oxå, och om inget annat händer så får han åka till korttids imorgon em igen.

Av Mukka - 1 december 2008 08:00

Nu på morgonen ringde dom från korttids, Albin har kräkts inatt.


När ska detta ta slut?

Killen får ju nog lite mat & vätska som det är.


Mats har åkt för att hämta hem gossen, så då får vi se hur han mår.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards