Alla inlägg den 11 december 2008

Av Mukka - 11 december 2008 21:11

Jag har gjort som Mats sa, jag har bara vilat idag. Och det har varit skönt men på em blev jag lite rastlös... 


I kväll har vi haft besök av Jeanette & Micke, så då fick jag ju pyssla lite med fikat (tog fram saffrans bullarna & gjorde semlor).


Nu väntar tv;n och sedan sängen, hoppas på en bra natt.

I morgon är det full fart som gäller, på morgonen kommer Annki från DFA & f-kassan på hembesök. Sedan ska vi till vårdcentralen för Albin ska få 2:a influensa vaccinet och kl 13.00 ska Mats till stan för att få massagen. Sedan borde vi handla oxå, får se om orken räcker till det eller om det får bli helgens nöje ;-)

Av Mukka - 11 december 2008 08:42

... började med att vi fick vänta på taxin i en timma :-(

Och det är inte riktigt ok, speciellt med tanke på att det är så viktigt att Albin får sin mat i rätt tid. Det gick iaf bra, jag fick ge honom maten hemma innan taxin kom.

Sedan när dom hade tagit ut Albin ur taxin, kom dom på att det var samma chaufför som skulle köra dom till Sunderbyn. Det var bad dag igår. Badet hade varti bra, gossen hade flytit runt som en kork ivattnet. Kul! Jag måste ta mig dit & titta någon onsdag (nästa år).


Igår var det mammas tur att bli klippt, nu är det bara Alva kvar. Men det sköter hon så bra själv, hon har redan nött bort en fläck från bakhuvudet.


När vi hämtat sonen ringer pappan & säger att han slutar, så då hämtar vi honom oxå.


Gossen somnade i bilen och när han vaknade här hemma så krampade han så vi var tvugna att ge kloralhydrat. Sedan hade han en hel del skrik kramper under kvällen, det är precis som om han har ont eller att det är väldigt obehagligt. Önskar att han kunde tala om hur det känns & om man kunde göra något, nu sitter vi bara & håller i honom så att han inte ska bita eller skada sig själv, man känner sig så hjälp lös & otillräcklig.


Natten har i alla fall varit bra!


Alva somnade kl 22.00 igår kväll och har sovit HELA natten till kl 05.30 :-) då åt hon och somnade om till kl 07.30, åt lite till och låg sedan på soffan & pratade tills Albin åkt. Då somnade hon igen, så nu tror jag att även jag ska ta mig en tupplur på soffan.

Jag har fått order av både maken & Fia att jag ska vila, och jag tror faktiskt att jag ska lyda idag.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards