Alla inlägg under november 2008

Av Mukka - 21 november 2008 20:57

Idag har mor & far varit och fått massage, det var väldigt skönt vill jag lova.


Alva varit vaken mest hela dagen, hon har bara tagit några korta tupplurar. Så när vi hämtat Albin från dagis var hon jätte trött och somnade ordentligt, då bäddade vi ner henne i vagnen och sedan fick hon sova ute. Och som hon sov.... hon missade att mormor & Roger kom & for.

Efter 3 timmar (och ett evigt springande ut & in för mamma) så tog vi in henne för att vakna.

Då hade farmor & farfar oxå hunnit komma.


Gossen hade varit lite spak på  dagis idag, det har han även varit hemma ikväll. Misstänker att det kanske kan vara någon förkylning på G :-/


Ha en skön fredag kväll!

Av Mukka - 20 november 2008 20:22

Nu har kan kommit hem vår lilla stora prins.

Han har varit på ett strålande humör, surrat & pratat och berättat hur han har haft det.


Det har visst varit lite krampigt på nätterna, men full rulle på dagarna.

Vi hoppas att det var något tillfälligt det där med kramper på natten.


Till middag idag fick gossen äta en ny mat rätt, kyckling, och det blev godkännt. Och det kan jag förstå, han har ju inte speciellt stor variation på sin kost. Först var det 2 skivor gurka i flera månader och nu har det varit köttfärs ett bra tag. Vem skulle inte tycka att det vad gott med något nytt då?!.

Av Mukka - 19 november 2008 21:08

Idag har jag stått vid spisen mest hela dagen.

Har lagat upp mat åt Albin och det är ju som sagt lite pyssel med det.


Sedan har vi (Mats & jag) med gemensamma krafter kokat palt. 


Anneli & Micke har varit här och ätit med oss, och jag tror att vi fick godkännt.


Alva var så nöjd att sitta hos Micke och efter en stund så förstod vi varför.... då bajsade hon.


I morgon kommer prinsen hem det ska bli skönt, för nu längtar vi efter honom.

Av Mukka - 18 november 2008 13:53

Alva somnade redan runt 24-tiden igår kväll, lika så hennes mor. Pappan däremot fastnade med ett data spel (som vanligt när det blir lugnt i huset & han får lite egen tid).


Pappa jobbar em idag så vi körde honom till jobbet, sedan åkte vi hem igen. Alva tog en tupplur ute i vagnen medan mamma skurade, tvättade och strök.

Sedan kom farmor på en kort visit, på väg till sitt jobb.


Ikväll ska Mats på basket (Planja vs Sundsvall) med Anders (Luddes pappa), då åker Alva & jag till Ludwig och hans mamma för en stunds umgänge.


Av Mukka - 17 november 2008 19:49

Inatt somnade inte Alva förrän kl 02.00, Albin har dock sovit ganska bra :O)

På morgonen fick jag väcka barnen kl 07.00, för att Albin skulle hinna med taxin till dagis och Alva & jag skulle till stan för date m Lena.


Efter dagis idag har Albin åkt till korttids.

Så i kväll när vi skulle äta middag släckte jag ner belysningen & tände ljus, då sa Mats - "fy, vad tyst & mörkt det är" (Alva sov och inte ens TV;n var på).

Av Mukka - 16 november 2008 22:01

Alva var som vanligt lite missnöjd igår kväll, och eftersom hon brukar vara nöjd på skötbordet så gjorde jag ett "skötbord" på vardagsrums golvet (tänkte att då kan vi se TV samtidigt).


Tog av henne kläder & blöja, började med att masera magen och sedan lade jag henne på magen. Vad händer då, jo hon VÄNDER sig... vi tror inte att det är sant, så vi lägge henne på mage igen och hon vänder sig en gång till.

Vad månne bliva av detta???


I eftermiddag tog vi en tur till Piteå för att hälsa på hos familjen Franklin/Fors.


Albin är så förtjust i Mathilda och ger henne en hel del blöta pussar. Tuva brukar oxå få vara med på ett hörn.

Fast nu tror jag att Albin har fått konkurans av lilla syster, Mathilda tycker ju så väldigt mycket om små barn.

Av Mukka - 14 november 2008 22:03

Farfar & pappa har varit på dam basket i kväll, Lule basket vs Eskilstuna (Luleå vann).


Farmor var här med mig och barnen. Mormor kom oxå en stund. Hon hade med sig dop klänningen, och nu har den fått byta foder. Den har haft blått foder väldigt länge, men nu är det rosa :-)







Och vart tog snön vägen? det som var så fint igår, och idag har det regnat och slaskat hela dagen :-(


Nu är det bäst att mamma Mu går och avlöser maken, Alvan skriker.

Av Mukka - 13 november 2008 22:15

I natt kl 03 när vi var upp (Albin krampade) så hade det kommit snö :-) Jag har längtat, det är så mörkt och trist den här årstiden innan snön kommer. Nu har det kommit ett vitt täcke, och det räcker bra.


På morgonen låg snön kvar och det var strålande sol från en klar blå himmel, så Alva & jag tog oss en skön promenad.

Sedan åkte vi till mormor och fick nybakade bullar.


Albin åkte taxi (HK-buss) hem idag och när jag frågade om det hade gått bra så svarade chaffören att -"han måste tycka om att åka bil för han jollrar hela tiden."  Ja, inte vet jag om han gillar att åka bil med mor & far, men han tycker iaf om att åka taxi bussen och Margits bil .

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards