Alla inlägg under oktober 2007

Av Mukka - 24 oktober 2007 21:22

Inatt kom pappan hem! 

Albin ropade ut ett lyckligt HEEEJ när Mats hämtade honom, sedan gnosade han in näsan i Mats armhåla och somnade gott. (tror jag det...!)                                                   
                                                               

                                                  
                   

                                

När Albin vaknade på morgonen blev det ett riktigt pusskalas.





                       

                                                  
                                                                      
            

                                                  
                             

                                                  
                     

                                                  
                               

                                                  
                               





                                  

Av Mukka - 23 oktober 2007 17:33

Idag hämtade jag Albin kl 12.00 på dagis, sedan åkte vi hem för att sova middag. När vi sovit ringde pappa.... och Albin ville så klart oxå prata. Gissa en som blev glad och lycklig över att höra pappas röst. Han bara skrek och skrattade av glädje. Det ska bli spännande att se hur han reagerar i natt när Mats hämtar honom till vår säng (Mats kommer ju hem senare i kväll).

                                                  
            

Båt tur på älven i Tärendö 20/7-07



Av Mukka - 22 oktober 2007 21:57

Så var han då äntligen hemma min lilla prins. Imorgon kommer den stora hem.

Det var en trött kille som jag hämtade på dagis idag. Och innan vi kunde åka hem var vi först till Sunderbyn (korttids) för att hämta Albins saker. Sedan var i in på coop och handlade lite. När vi komm hem var det toa-bestyr (flera dagar på korttids utan bajs), för att sedan kunna äta middag.  Allt detta frestar på en redan trött liten kropp, så kl 19.00 kom John Blund på riktigt.


Idag skulle grabbarna grus (Albin & Ludwig) ha varit med dagis till Nilsgustaf Bergström på Kulturskolan, för att spela. Men där har dom visst vattenskada så all spelning är inställd till efter jul :-(



 

 Albin tycker om piano,


på många sätt.....

Dom här bilderna tog vi förra sommaren,

när vi var och hälsade på hos moster

Birgitta i Eskilstuna.


Av Mukka - 21 oktober 2007 19:52

Nu går jag som i väntans tider, imorgon kommer min lilla prins hem :-) Det ska bli jätte mysigt! Visst är det skönt att lämna Albin på korttids, men det är underbart att hämta hem honom sen. Speciellt när jag åker ensamen och hämtar. Då blir Albin så glad att se MIG, men är Mats med ser han mig inte ens.

I kväll ska jag iaf bara mysa och softa i soffan. Imorgon på morgonen ska jag passa på att sova lääänge (jag drar nog ur tfn).




 




Kan man bli annat än glad när man ser denna solstråle???


Av Mukka - 19 oktober 2007 20:00

Jaha! Nu sitter jag här ensam. Mats åkte ju som sagt till Österike igår. I dag tog Albin sitt pick & pack och åkte till Korttids på semester. Själv får jag inte ligga och lata mig i helgen, jag får minsan jobba & slita medan mina killar roar sig.

Mormor ringde och bjöd på middag idag. Det TACKAR jag för, det är så tråkigt att äta middag ensam.


 

Här hjälper Albin och pappa farfar att klippa gräset. Det var roligt!

Av Mukka - 18 oktober 2007 20:21

Idag har Pappa åkt till Österike med farmor och farfar, för att hälsa på farbror John och Sonja. Vi har pratat med honom och hört att dom kommit fram & att resan gått bra. Själva har vi haft en bra em & kväll. Farmor & farfar hade lämnat 2st Triss lotter till Albin. TACK! Mamma har skrapat dem och det var 25kr x 2 på den ena lotten :-)

Avslutar med en bild från i sommar (pappa tog med sig kameran) när jag var hos mormor och lekte med vattenslangen.

Av Mukka - 17 oktober 2007 14:04

Som vanligt på morgonen så ser vi på TV innan vi åker till dagis respektive jobb, så även denna morgon. Albin gillar speciellt att se TV 4;as nyheter.

Av Mukka - 16 oktober 2007 16:55

Idag har vi varit på sjukhuset hela fm. Det började med provtagning, som gick jätte bra. Se så fint plåster jag fick.

Sedan var vi på "träning". Där hade vi sång samling, jag lekte med en bil, och smakade på bollarna i boll havet.

Nu har Margit (personlig assistent) kommit, mamma ska hämta pappa för att sedan åka och byta till vinderdäck på bilen.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards