Alla inlägg den 23 september 2014

Av Mukka - 23 september 2014 13:30

Så var då dagen äntligen här, Alva blir 6år som hon har väntat & längtat.

Klockan 13.38 den 23/9 2008 föddes vår andra prinsessa, det var med blandade känslor som jag låg där på förlossningen, lycka, ångest, glädje, oro över hur det skulle gå, nyfikenhet att snart få se det lilla pyret, skräck att den lilla inte skulle må bra eller ännuvärre, inte leva.

När hon kom ut, SKREK & jag fick upp henne på bröstet, går nog inte riktigt lyckan att beskriva.

Sedan ville dom ta med henne till avd 56 för att undersöka & låta en doktor titta på henne, Mats följde förstås med dem & jag blev själv kvar med barnmorska & elever (minns inte riktigt vilka de var). Det var i alla fall rätt jobbigt att vara ifrån både Mats & den lilla, men tillslut kom dom tillbaka & vi ficka "Grattis fika"

Sen fick vi gå över till avd 56 igen, dom ville ha prinsessan under uppsikt, hon var ju trots allt 4v tidig, hade lite gulsot & var lite slö på att äta. Men först, mellan avdelningarna, ringde vi runt till familjen för att berätta att vi fått en vacker liten prinsessa som levde & lät och att vi alla mådde bra.

   

Oj, det blev ett långt inlägg om Alvas födelse, men det kom många minnen när jag väl började skriva.

Idag började vi iaf dagen som vanligt med "ja må hon leva" & paket i sängen.

 

Sedan rullade det på som vanligt, pappan cyklade till jobbet, Albin fick frukost & medicin innan det var resten av familjens tur att utfodras, innan två skulle till skolan & en till dagis.

Ikväll när alla är hemma igen, så ska vi fira med lite glass till efterrätt. Sedan lär det bli en ganska lugn kväll, junior har varit vaken sedan 04.30 & Alva väckte vi ju kl 06.15 Albin har oxå varit rätt trött & seg de senaste dagarna, vet inte om det är en förkylning på G, eller om det är något annat.

nu ska jag se om jag kan få något vettigt gjort en stund.

  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards