Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Mukka - 15 februari 2011 22:21

Fredag kväll var det tjejbastu som gällde för Alva & mig, grabbarna fick roa sig bäst dom kunde (vilket såklart gick alldeles utmärkt).

I lördags var vi ute på förmiddagen, och på kvällen var jag (och Oskar) bjuden på middag hos Carina, tillsammans med dom andra mammorna som ska åka till Turkiet i maj (Matilda, Anki & Anna (tyvärr kunde inte Anna komma)). Det var mycket trevligt med god mat och en hel del prat & skratt. TACK Carina för det braiga initiativet!

     

På söndag fm var vi inne och mös. Och på em åkte vi till farmor & farfar för att äta middag.

I går måndag var det så dax för prins Albin att få åka till skolan efter en vecka hemma. Det var en väldigt glad kille som åkte iväg med taxin på morgonen.


På eftermiddagen när jag hämtat Alva åkte vi till Kallax för att hämta moster Ellen från flyget (hon har ju varit först till Norrköping & Kolmården, sedan till Eskilstuna & Parken zoo för gruppintervjuer för sommarjobb).

Alva var väldigt glad när "potter hellen" kom. Hon har varit så bekymmrad (ända sedan hon & Mats lämnade moster vid flyget förra veckan) över att moster gick upp för trappan, hon har sagt/tjatat om att "potter hellen gick där (och pekat upp) inte farligt, nää"...

Sedan var det såklart moster som skulle läsa kvällssagan och natta henne.


Idag efter frukost åkte vi på shoppingtur, först var vi och beställde doptårta och sedan åkte vi in till stan. Vi köpte en skjorta + slips åt maken, blus, byxa & halskedja åt prinsessan och en hel del kläder åt mig. Mina kläder börjar vara nötta och nu är det inte länge tills jag slutar amma så då ska mina "amningskläder" ut ur min garderob.

Vi satte moster E på bussen hem till Jokkmok innan vi hämtade prinsessan från dagis och åkte hem.

I em/kväll har vi träffat en  kille som sökt jobb som personlig assistent åt Albin, det känndes bra, så nu håller vi alla våra tummar...


I morgon kommer moster Johanna (potter Hanna) & Chrisse (Titte) hit, det ska bli så mysigt (ja eller dom kommer ju hit till Luleå i kväll, men vi får träffa dem imorgon). Alva pratar väldigt mycket om "Titte" & "Hanna" ibland säger hon "Titte ajj" eller "ajj Titte", när man då frågar varför är Chrisse arg eller varför är Du arg på Chrisse så säger hon bara näää och ler och sedan är det samma sak om potter Hanna..... Jag vet inte riktigt vad hon menar eller vad hon vill när hon säger så, men varje gång är det samma sak, när man uppreppar eller frågar svarar hon bara nää och ler.

Ska iaf bli väldigt kul att se vad hon säger & gör när hon får se dem imorgon.

    

Ha det gott tills nästa gång!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards