Alla inlägg den 22 november 2011

Av Mukka - 22 november 2011 22:14

Himmel vad veckorna rusar fram... Tycker inte att jag hinner med, fast så är det väl för de flesta.


  Här rullar det på för fullt, barnen härjar och gör en massa framsteg hela tiden. Mest märks det ju förståss på junior som är liten. Men visst händer det saker med dom "stora" oxå.


Efter lunch i fredags åkte Mats, Alva Oskar & jag till Ikea. Albin var hemma med sin assistent Mattias, vilket jag tror att han inte var missnöjd med.

 Tänk att man åker dit och ska egentligen inte ha så mycket, men hur det än är så kommer man hem med bilen full.

    Så var det även denna gång för oss. Och barnen var så duktiga & snälla, Oskar satt i sin vagn & tittade med stora ögon på allt & alla.

Alva åkte vagn en stund, sedan gick hon ett tag för att sedan när klockan blev lite mer, sätta sig i kundvagnen  & se på en film.

I helgen har vi bara haft det mysigt, efter lunch på lördag åkte vi till mormor & Roger för att fika. Sen gick vi en snabbis på stan.

Medan Albin sov i sin FatBoy & Oskar ute i vagnen, på söndag fm så hjälpte Alva pappan att fixa några hyllor som vi köpte på Ikea, medan jag satte ihop ett lådsåp.

I går måndag var jag med Alva till sjukhuset, hon skulle få träffa en sjukgymnast. Hon är lite sen i motoriken så bvc skickade en remiss för utredning. Ingen som misstänker el tror att det är något allvarligt, men man gör en koll bara för säkerhetens skull, och det tycker vi känns bra.


På eftermiddagen var det del 3 i vårt "projet" och nu hoppas jag att det är över. Nu är det ju bara resten kvar och det tycker jag nog är det värsta.

Som ni säkert förstått så är det TV & tidning som har varit och gjort ett repotage om vår familj. Det hela kommer att finnas i Norrbottens Kuriren & visas på TV24Norrbotten.


Jag har så mycket roligt att se framemot just nu, vet inte när jag hade så mycket sist. Först så åker jag på lördagmogon till Haparanda med ett gäng mammor ("Turkiet mammorna"). Vi ska stanna över natten, bo på Cape East och bara ha det trevligt & på söndag innan vi åker hem har vi tänkt hinna med ett besök på Ikea.

När vi kommer hem är det bara att börja packa väskan igen. För på torsdagen flyger Alva & jag till Moster Johanna & Chrisse i Göteborg, och kommer hem på måndag fm.

Sedan på lördagen är det julfest med Din Förlängda Arm och då ska Alva & Oskar få vara hos mormor & moster Roger.


  Dom kan vara snälla med varandra när dom vill...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards