Alla inlägg under maj 2008

Av Mukka - 22 maj 2008 20:57


Idag när vi hämtat vår guldklimp från dagis, åkte vi hem och åt middag, sedan for vi till farmor & farfar för att fira farmor som fyller år idag.

HIPP HIPP HURRA!!!


Gossen var rätt trött och slut när vi kom hem så det blev medicin & sängen direkt.


Albin verkar ha haft en bra vecka på korttids den här gången oxå. Men jag hoppas att han tycker att det är lika skönt att vara hemma, som vi tycker att det är att ha honom hemma.

Av Mukka - 21 maj 2008 11:41

Trots att vi hade sovmorgon igår, så var jag tvungen att kliva upp för att ringa och fixa diverse saker.

Innan jag körde jag maken till jobbet åkte vi runt för att leta efter en pressent till farmor som fyller år på torsdag. Nu kan jag ju inte säga vad det är vi letar eftersom hon har fått en ny data och säkerligen kommer att kolla in bloggen, så det är bara för oss att leta vidare utan hjälp.


Efter det tog jag en tur till Ersnäs för att hälsa på min barndomskompis Lena & hennes dotter Mirja. Där var även Lenas mamma Britta, och Storasyster Laila med sin dotter Amanda. Det var kul att få träffa dom alla, det blir inte så ofta. Inte var det helt fel att komma dit och dessutom bli bjuden på lunch.


Sen åkte jag hem och vilade mitt trötta huvud, innan det var dax att hämta maken på jobbet. Efter middag på Österns Pärla åkte vi hem och vilade i soffan, för att sedan flytta rumpan till sängen.


Imorgon kommer sonen hem, och det LÄNGTAR vi efter. Tänk vad vi längtar efter dessa korttids dagar, och när han väl är där så kan dom inte gå fort nog så att han kommer hem.


Idag är jag oxå ledig, så jag passar på att göra ingenting.

Av Mukka - 19 maj 2008 23:39

En lite mer normal natt har vi haft inatt = inte vaken varje timma.


I em har Albin åkt taxi från dagis till korttids, för att vila upp sig inför resan till Umeå på söndag.


Mor och far har varit till barnmorskan på em och där var allt ok, förutom att mitt blodvärde har sjunkit (jag har slarvat med järntabletterna).


Av Mukka - 18 maj 2008 22:26

I natt har Abin och jag inte sovit så bra. Albin har vaknat minst en gång varje timma (då vaknar ju jag oxå) och krampat. Jag har inte behövt ge Kloralhydrat, men varit nära flera gånger.


Albin vaknade kl 7.00 och då kom Margit i samma veva, så jag gick och tog upp sonen och frågade -Vet du vem som har kommit?

Margit kom in och sonen skrattade av lycka ända ner i från magen, han visste inte till sig av glädje.


Så här kul hade Albin när han & Margit lekte med hans telefon (den ringer & skakar).

Av Mukka - 17 maj 2008 21:12

Idag har Albin varit med mormor och Roger hela dagen, mamma & pappa har jobbat. På fm hade dom varit ute på en promenad och på em hade dom mest busat.


Nu börjar vi trappa ner på kolhydrater och inför mer fett i Albins kost, inför Ketogendieten som vi ska till Umeå och börja med v 22. Det innebär att han inte får äta bröd och helst ingen potatis, ris eller pasta. Väldigt lite grönsaker och frukt, men en hel del smör och grädde.


Här kvälls borstar Albin tänderna under pappas vakande öga.

Av Mukka - 15 maj 2008 21:13

En helt underbar natt. Sonen sov i egen säng hela natten, så vi var utvilade alla tre när vi vaknade på morgonen.


På dagis har Albin och Lukas varit med på Radiomast loppet (Ludwig var på sjukhuset en sväng).


I em kom mormor och "Skurre" förbi en snabbis, och då blev det en massa bus förståss. Albin skrattade så han kiknade.


Det var en trött kille som somnade strax efter kl 19.30 ikväll (han hade bara sovit middag en gång på dagis idag och ingenting hemma).


Måste bara passa på att säga GRATTIS till Ludwigs mamma, Matilda som fått ett jobb (som ekonom) på Din Förlängda  Arm.

Av Mukka - 14 maj 2008 21:41

Inatt har vår duktiga lilla kille sovit hela natten själv i egen säng, morfar sa att han bara hade "gnytt" till vid 5-tiden och sedan somnat om tills vi väckte honom kl 6.00

Vi åt en stadig gröt frukost. För som vi sa åt Albin, ät nu för du får ingen mat förrän om 12-timmar. Sen bar det av till Sunderby sjukhus idag igen.


Som tur var så hade dom en Tv på vårt rum, fast.... den satt lite för högt upp, enligt Albin.


Det blev lite trist att bara vara på rummet och avdelningen, så vi tog en tur ner till lekterain och habiliteringen.


På habiliteringen var vi & lekte med ljudorgeln som dom har där, och gav slängpussar till Valborg i receptionen.



På lekterapin hade mamman tänkt att vi skulle leka med bollarna, men sonen tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att passa på & sova.




Kl 20.00 i kväll var det slut på "svälten" och då bjöds det på  laxpudding.


Sedan tyckte vi att det var dax att åka hem.

I morgon vill nog Albin till dagis, för att beklaga sig för polarna & fröknarna. Och där får han iaf mat dessutom på normala tider.


Mamma & pappa gick iväg på förmiddagen för att göra ett ultraljud, och det gick bra (Albin hade en egen barnskötare med sig inne på rummet).

"Skrutten" var inte så villig att visa sig, så det gick inte att få någon bild. Det gick iaf att fastställa beräknad förlossning, till den 18 oktober (jag är alltså i v 17+3) men vi kommer INTE att vänta så länge.

Av Mukka - 13 maj 2008 18:13

Så var då dagen här som vi gruvat oss för ganska mycket, ståskalet ska tillverkas.

Vi kom på att om vi ger Albin Kloralhydrat, så går det nog lättare för oss alla. Sagt och gjort, precis innan vi åkte till Sjukhuset så gav vi honom medicinen.

Så när det var dax för tillverkningen var killen helt utslagen.







Vi var nog lite i chock alla inblandade, att det kunnde gå såå smidigt.

Vi hade förberett oss på ett litet krig.






När Albin började vakna till, så var vi strax klara.

Och alla pustade vi ut...







Sviterna efter Kloralhydratet satt i hela dagen, så här trött var Albin fortfarande kl 16.00 i em.



Nu är Margit här, så dom sitter i badet för att få bort gipset som blev kvar.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards